Ik heb deze ABBL Kepi van de Genie voor onderofficieren (lager dan de graad Adjudant) recentelijk kunnen kopen. De bies is “Scharlakenrood” (rood tot het oranje toe) en zoals je kan zien in gebruikte toestand. In de zweetband, zie je de markering “Superfine”. Centraal het nummer “7” en een logo.
De kepi is de meer gewatteerde wollen versie, te herleiden naar de eind jaren 30? Men moet oppassen aangezien dergelijke kepi’s nog werden gedragen tot de jaren 1950. Ik heb me laten vertellen dat deze meestal dan gedatteerd zijn?
Vraag 1:
Kan iemand een maker herleiden? Is nummer 7 de maat? Iemand die iets meer kan vertellen over “Superfine” (neem aan de kwaliteit).




